Familie & vrienden Leef

Genieten op de Boerderijcamping voor elk budget

Heerlijk opladen in het Brabantse Zeeland op Boerderijcamping Kreitsberg

Als er kermis is in het dorp, ben ik een weekendje weg. Na 2 jaar ‘als die stadse‘ geprobeerd te hebben er de charme van in te zien en het leuk te vinden, weet ik het zeker: hier kom ik gewoon nooit tussen en dat wil ik ook helemaal niet. Voor Lief en zijn dochter Cynthia hoort het bij hun tradities en die hebben dan ook lekker quality time samen, zo’n heel weekend.

Ik heb Faith, mijn dochter, opgebeld en gevraagd of zij met de kleinkruimels mee wilde. Die was erg enthousiast , dus ik op mijn Booking.com app (daar ben ik een zeer dankbare gebruiker van) kijken naar een leuke verblijfplaats voor het weekend. We hadden geen van tweeën een idee waar we naar zochten, maar door mijn frequente gebruik van de app, weten ze bij Booking al wel wat mijn voorkeuren zijn. Soms is het een beetje beangstigend wat die dingen allemaal van je weten, als je er echt bij stilstaat, maar meestal vind ik het gewoon ook wel reuze handig.

Ezel knuffelen

Wat de doorslag gaf

Hoewel we nog nooit een tent of caravan bij Booking hebben gereserveerd, stond die er toch tussen. De Boerderijcamping Kreitsberg in Zeeland, Noord-Brabant. Ik vermoed dat het komt, doordat ik wel veel naar overnachtingen in de provincie Zeeland heb gezocht in het verleden. Ook zo’n heerlijke provincie, trouwens.
Doordat het zo ongewoon was, ging ik eens goed lezen en vond het er echt leuk uitzien. Wat de doorslag gaf was een foto van een lekker eigenwijs ezelskoppie met de tekst dat de kinderen met de ezels mochten knuffelen. Dat wilde ik zelf ook wel…

Voor €65,00 per nacht konden we in een tent slapen met een douche, wc, 5 bedden, een keukentje en houten vloer. Daar hoefden we niet over na te denken. Zeeland ligt ook nog eens een goed half uur rijden van Arnhem, waar Faith met haar gezinnetje woont, dus om de reistijd en kosten hoefden we het ook al niet te laten.

De ontvangst op de Kreitsberg

We werden ontvangen door Willeke, de dochter van het gezin, ongeveer even oud als mijn dochter. Een hele lieve, vrolijke, warme meid die ook een dito ontvangst gaf. Ze heeft ook nog eens humor waar ik echt van hou, dus dat klikte binnen 5 minuten en ik voelde me al helemaal thuis, nog voor ik de tent had gezien. Dat gebeurt toch echt niet gauw. Bij jou wel? Maar goed, dat was een goede start. We waren veel te vroeg met de bedoeling nog wat boodschappen te halen en het weekend eens goed te starten met een shopping spree.

Op haar aanwijzingen zijn we eerst naar het dorp gereden. Daar hebben we wat geluncht, wat best ok was, maar echt veel te duur voor wat we kregen. Daar maak ik me dan niet druk om, alleen neem ik me op zo’n moment voor dat het de laatste keer was dat ik er gezien werd.

Winkelen in het water

Vandaar door naar Uden. Het regende ondertussen pijpenstelen, wat het shoppen niet echt aantrekkelijk maakte. Voor de kleintjes kaplaarsjes gekocht voor de avonturen in de wei en natuurlijk konden wij vrouwen dat ene paar echt niet laten staan. Tussen die 50 paar thuis staat natuurlijk niet 1 paar dat past bij een camping op een boerderij…

Selena had besloten dat we pannenkoeken gingen eten en Kenan zat op de achterbank ‘chippies’ als mantra te zingen. Dat was duidelijk. Gauw naar de super in Zeeland en door naar de tent. Op het moment dat we de auto parkeerden, is de zon doorgebroken en niet meer weggeweest tot het tijd werd om onder te gaan.

We werden naar de tent gebracht  en er werden wat dingetjes uitgelegd en doorgenomen. We waren gewoon helemaal verbaasd van het formaat en de luxe van het geheel.

Ezeltjes knuffelen

Naast de speeltuin woont Spekkie het varkentje. Die werd ook heel lief gevonden, maar minder interessant dan de andere dieren. In dezelfde hoek staat ook een schuur waar de spullen liggen om de ezels op te tuigen voor een wandeling in de omgeving en ze te poetsen. Selena en Kenan zijn 2 en 4 en we vonden ze nog net iets te klein om echt te gaan wandelen met de dieren. Eerst maar eens wennen.

We zijn met ze de wei ingegaan en de ezels kwamen direct naar ons toe. Vooral Kenan vond ze erg groot en was wat voorzichtiger. Selena zag meteen de Shetland pony en was op slag verliefd. Ze doopte hem spontaan Spirit en was niet meer weg te slaan bij het vriendelijke paardje. Het mooie paard dat er ook loopt was echt veel te groot om achteraan te gaan, vonden ze. De handjes werden uitgestoken naar de ezels, maar van innig knuffelen was nog geen sprake. Dat geluk had ‘Spirit’ dan weer wel.

Na een kwartiertje gingen we terug naar de tent voor de pannenkoeken, waarna Selena weer naar buiten rende, want ze had ‘vriendinnetjes’ gezien bij de trampoline op het grasveld voor de tent. De supervriendelijke eigenaar Kees kwam nog even langs voor een praatje en Willeke kwam nog even grapjes maken met de kleintjes.

Ontbijtje, maar dan uitgebreid

De volgende dag hadden we een ontbijt besteld in de eetzaal. Dit was echt goed verzorgd, voor ons €10,00 en voor de kinderen €5,00. Eitje, keuze uit verschillende soorten brood, maar dan genoeg beleg, verschillende soorten heerlijke kazen, yoghurt, sap, koffie, thee, melk… Ik ben vast nog e.e.a. vergeten.
Leuk gedekte tafel en een vriendelijk ontvangst, wat altijd erg prettig is op de vroege morgen.
Je kan natuurlijk ook zelf je ontbijt meenemen, maar wij wilden lekker luxe.

Docus de Das

Na het ontbijt gingen de kleintjes, gewapend met een borstel, weer de weide in en toen waren ze dapper genoeg om de dieren daadwerkelijk te knuffelen. Zo leuk om te zien. Het geduld en de voorzichtigheid waarmee de dieren de kids benaderden was echt opvallend.
Ik was aan het filmen, toen ik ineens wind langs mijn oor voelde en een zachte druk op mijn schouder. Het paard had besloten een kijkje te komen nemen en legde het hoofd op mijn schouder. Ik schrok ervan, held die ik ben.

Na een uur had ik het wel gezien en werd het tijd voor een ijsje. Dat ijsje hielp de kleintjes de dieren los te laten. Op advies van Kees en Astrid zijn we ‘s middags naar het Docus de Das Avonturenpad in Schaijk gegaan, waar we een boswandeling met simpele opdrachten hebben gemaakt. Ook echt een aanrader.

Collage Kreitsberg

Conclusie

• De tent schoonmaken kan je zelf doen of voor €35,00 laten doen. Wij vonden het voor ons korte verblijf makkelijker het zelf te doen.
  • De tent is luxe genoeg om er heerlijk te kunnen verblijven
  • Beddengoed kan je meenemen of huren
  • Het ontbijt is gewoon goed geregeld als je zelf niet wilt rommelen ‘s morgens
  • Je kan ‘s avonds met de pot mee eten voor €12,50 p.p. Kinderen aangepast.
  • Groepsaccommodatie
  • Kamerverhuur (even navragen, daar weet ik niet veel van)
  • De dieren zijn echt heel vriendelijk
  • Ruime, schone douches en toiletten voor als je je eigen tent of caravan meeneemt
  • Er zijn gezinsdouches, als je de douche in de tent te klein vind om met de kinderen in te staan
  • Er is een wijnkelder waar de zelf gemaakte wijn verkocht wordt. En die is echt lekker.
  • Er ligt een consumptielijst op tafel. Als je een ijsje wilt, pak je dat en schrijf je het op. Afrekenen bij vertrek.
  • Je mag voor je tent/caravan barbecueën
  • Gratis Wi-Fi
  • Verwarming aanwezig
  • Genoeg stopcontacten, wat ik persoonlijk erg praktisch vond
  • Gratis parkeren
  • Groot speelterrein en speeltuin
  • Genoeg activiteiten in de buurt
  • Huisdieren toegestaan
  • Heel aardige mensen waar geen moeite teveel voor is

Dit is een plek waar we zeker nog eens naartoe gaan. Dat hebben we de kruimels ook plechtig moeten beloven.

Faith zit eraan te denken met vriendinnen en hun kinderen te gaan en de kosten te delen. Zij kwam tot de conclusie dat een middagje Monkey Town plus wat versnaperingen met een groepje moeders en kids duurder is. Ervan uitgaand dat ze dan zelf de spullen voor de maaltijden meenemen en de schouders onder het schoonmaken zetten.

Heb je al eens van de Boerderijcamping gehoord of ben je er geweest? Vertel het ons hieronder

Maak er weer een mooie dag van!