Interview

Het budget van Cynthia

Een openhartige blik op het budget van Cynthia 

 

#1 Hoe groot is jouw maandelijkse budget na aftrek van de vaste lasten?
Na aftrek van mijn maandelijkse lasten en het sparen houd ik rond de €400 over. Dat is best een aardig bedrag als een studente.

#2 Verdeel jij jouw bestedingsruimte over verschillende potjes?
Elke maand reken ik uit wat ik kan uitgeven voor de maand, zo heb ik een goed overzicht en kan ik daar niet van afwijken. Ik probeer altijd rond de €200 aan boodschappen geld per maand te hebben. De overige 200 hou ik om bijvoorbeeld middelen voor huishouding te kopen of om wat leuks te doen. Het komt redelijk vaak voor dat ik nog geld overhoud en dat kan ik dan gebruiken voor de volgende maand of voor mijn reis naar Zuid-Korea.

#3Spaar je?
Ik spaar rond de €200/€300 per maand, dat doe ik omdat ik graag mijn droom vakantie naar Zuid-Korea wil maken dit jaar. Af en toe spaar ik om leuke dingen te doen of voor als er iets stuk gaat. Dan heb ik altijd wat achter de hand.

#4 ​Heb je extra inkomsten uit beleggingen of bijbaan?
Mijn extra inkomsten komen van mijn stage waar ik een vergoeding voor krijg. De grootste inkomsten komen van DUO, de studiefinanciering en uitwonende beurs. ​

#5 Ben je bewust met je budget bezig als je iets nieuws moet of wilt aanschaffen?
Ja, ik ben er bewust mee bezig. Op het moment is de app United Wardrobe erg hip, op deze site kan je tweedehands kleding kopen en verkopen. Vaak zijn ze ook nog nieuw en de prijs is bijna de helft minder. Ook kijk ik online om de goedkoopste prijs te vinden via Google of eBay.com. Ik shop zelf graag bij de Primark en H&M, dan kom ik altijd wel bij de sales afdeling terecht.


Cynthia

Dank je wel voor jouw openhartigheid, Cynthia


 

You Might Also Like

16 Comments

  • Reply Melissa 13 juni 2017 at 16:46

    Wat fijn dat je zoveel kan sparen… en daarmee straks heerlijk je reis kan maken naar zuid Korea. .. ik wens je daar ontzetten veel plezier.

    Zelf geen budget tips… dus leuk om van anderen te lezen, en welke tips ik zelf misschien zelf eens kan toepassen.

  • Reply Dyonne Bakker 13 juni 2017 at 13:23

    Wauw, goed dat je altijd zoveel overhoudt! Ik probeer het zelf ook, maar is toch wel lastig met een studie en als je op jezelf woont.
    Dyonne Bakker onlangs geplaatst…Shoptip: het perfecte statement T-shirtMy Profile

  • Reply Cynthia 27 mei 2017 at 20:32

    Hello iedereen,

    Bedankt voor de leuke reacties!
    Ik ben ook erg trots dat ik zo veel kan sparen en eindelijk mijn droomreis ga maken. Iedereen veel succes met sparen! ☺

  • Reply Evert Duitshof 19 mei 2017 at 20:01

    Trots op mijn Dochter dat ze het zo goed doet! En zo zie je maar als je goed met je budget omgaat je ook nog kan sparen voor leuke dingen.

  • Reply Irina 16 mei 2017 at 07:49

    Wat goed dat je iedere maand zoveel spaart! Ik ben al trots op mijn €100 per maand, haha.

  • Reply Fie, hola-nova 15 mei 2017 at 18:54

    Wat goed dat je elke maand zoveel spaart! Veel plezier op reis 🙂

  • Reply Lonneke 15 mei 2017 at 14:22

    Wat goed dat je spaart en je hebt een mooi doel daar ook voor.

  • Reply kim 9 mei 2017 at 12:22

    Wow wat goed dat je iedere maand best een aardige cent kan sparen! Petje af! Hier met 2 kinderen in huis is dat niet heel erg makkelijk, maar toch proberen wij ook iedere maand een bepaald bedrag opzij te zetten. Gewoon voor de leukere dingen, uitjes etc. Leuk om dit lezen bij iemand anders!

  • Reply Bianca Schrijft 9 mei 2017 at 09:50

    Knap hoor, om zoveel te sparen als student. Dat redde ik toen echt niet. Was blij als op 50 gulden, ja zo oud ben ik, uitkwam.
    Bianca Schrijft onlangs geplaatst…Recensie: Meedogenloos – Scott BergstromMy Profile

  • Reply Sjira 9 mei 2017 at 09:41

    Wat knap zeg! Respect. Heb je al eens van de app Wish gehoord? Is ook een aanrader om goedkoop kleding en accessoires aan te schaffen!

  • Reply Dhini 9 mei 2017 at 09:04

    Wat goed dat je bezig aan het sparen. Knap dat elke maand zoveel kan sparen.
    Ik ben ook bezig aan het sparen voor nieuw DSLR want de andere is te oud geworden
    Dhini onlangs geplaatst…Nail butterMy Profile

  • Reply hillybillybeauty 9 mei 2017 at 08:25

    Wat goed dat je zoveel kan sparen elke maand! Dat had ik vroeger ook meer moeten doen. Nu met 3 kids is dat soms best lastig. Nu ook weer, wasmachine kapot. Komen altijd weer onverwachte kosten om de hoek kijken. Alvast veel plezier met de voorpret voor je droomreis!
    hillybillybeauty onlangs geplaatst…De nieuwe kleuren Zoo Adventure laarzenMy Profile

  • Reply Sandra 9 mei 2017 at 08:17

    Dat is een aardig bedrsg per maand wat je overhoudt zeg! Goed zeg. Leuk om een inzicht te krijgen in iemands uitgaven. Vind dat altijd erg interessant om te zien. Ik ben zelf gelukkig ook goed in sparen. 🙂

  • Reply A bite of cravings 9 mei 2017 at 08:16

    Slim om eerst te sparen en dan te kijken wat je overhoudt, bij mij is het eerder andersom haha. United wardrobe kende ik nog niet, dus dat is wel een leuke tip! Zo te horen gaat die reis helemaal goed komen. X
    A bite of cravings onlangs geplaatst…TEXMEX: Burrito bowl met krokante kipMy Profile

  • Reply Rieneke 9 mei 2017 at 08:12

    Leuk om eens te lezen hoe iemand anders omgaat met geld. Ook wij hebben veel gespaard voor onze reis. Soms lastig omdat je bepaalde dingen moet laten. Maar als je op reis bent zo de moeite waard. Heel veel plezier alvast in Zuid-Korea Cynthia!

  • Reply Natascha 9 mei 2017 at 07:45

    Goed dat je elke maand zoveel kan sparen! 🙂 United Wardrobe is inderdaad erg handig om een centje bij te verdienen.
    Natascha onlangs geplaatst…#wishlistMy Profile